tisdag 25 november 2008

Undersökning -FRA

Idag har Moa och Philip gjort en udersökning om vad 10 elever tycker är bra/dåligt med FRA lagen.

8 av 10 personer tycker att FRA lagen är dåligt.
2 av 10 personer tycker att FRA lagen är bra.

Här kommer argumenten för dom som röstade NEJ för FRA:
- För att man ska kunna ha ett eget privatliv
- Dom borde hitta ett bättre sätt än att spionera på folk.
- Jag vill inte att någon läser mina sms eller kollar upp mina telefonsamtal
- Man har för lite frihet
- Vill vara privat. (Men endast i nödsituationer)
- För jag tycker det
- Man har rätt till ett privatliv
- Dom kränker på min integritet

Här kommer argumenten för dom som röstade JA för FRA:
- För att det är dåligt med terrorister
- Dom kan inte göra något mot mig om jag laddar ned något. Massor av idioter tror att dom vet vad det är, och varför man ska ha det men det vet dom inte.

1 kommentar:

MOT sa...

Va bra att FRA gruppen är klara, hur långt har Siri och Jocke kommit?
Tror jag kommer imorron, annars kommer jag på Torsdag.

//Dessan.